Gastvrij, zelfredzaam en communicatief


Als one-stop-shop is Brink Verkeer al vijftien jaar een grote speler op het gebied van evenementenmobiliteit in Nederland. Op festivals en evenementen levert Brink Verkeer alle denkbare oplossingen voor buiten de hekken. “Aangezien wij alles zelf in huis hebben, van personeel tot materieel, kunnen wij onze klant volledig ontzorgen.”

“Desgewenst regelen wij alles voor onze opdrachtgever”, stelt managing partner Frank Hommes. “Voorafgaand aan een evenement helpen wij de organisatie met het verkrijgen van de vergunning. Dit doen we door middel van een risico-inventarisatie en berekeningen van het wegennet rondom het terrein, waarbij we het geheel als advies omschrijven in een mobiliteitsplan.” “Tijdens de showdagen zelf verzorgen wij alles buiten de hekken”, vervolgt Hommes.  “Denk hierbij aan het inrichten van parkeerzones, het leveren van personeel voor op de parkeerplaatsen, het leveren van bussen en begeleiding, verkeersmaatregelen zoals borden én verkeersbegeleiding. Dit alles wordt gedetailleerd aangestuurd door onze projectmanagers vanuit onze commando-unit.  Aangezien wij alles zelf in huis hebben, van personeel tot materieel, kunnen wij onze klant volledig ontzorgen. We hebben altijd hetzelfde doel voor ogen: zorgen dat het feest of evenement volgend jaar opnieuw kan plaatsvinden door dit jaar een prachtige productie samen neer te zetten.”

Managen van informatie & snel schakelen

Het personeel van Brink Verkeer is meegegroeid met het vak en in staat adequaat te reageren op de totaalbeleving die de festivalbezoeker voor ogen heeft. Directeur Rudi van den Brink: “Gastvrijheid, zelfredzaamheid en communicatie zijn drie hele belangrijke zaken voor ons personeel.  Wij zijn er ons zeer van bewust dat bezoekers sparen voor een ticket en weken, soms maandenlang uitkijken naar hun favoriete evenement. Hierbij zijn onze collega’s de eerste en laatste indruk die de organisatie achterlaat bij haar bezoekers.”

“Vaak is elk project op te delen in veel mini-projecten, waarbij de collega’s veel eigen verantwoordelijkheid hebben” vervolgt Van den Brink. “Doordat wij veel ervaring in de groep hebben, lossen veel situaties zichzelf al op voordat er uitdagingen ontstaan.” Tenslotte is er de communicatie. Hommes: “Deze is met name gericht op de andere stakeholders zoals buurtbewoners en hulpdiensten. Doordat personeel informatie vooraf aan een dienst ontvangt, en deze helder communiceert naar derden, zorgt dit voor veel minder hinder. Onze collega’s kunnen veel informatie managen.”

Soms gaan er dingen mis, maar dan is het een kwestie van snel schakelen en denken in oplossingen, stelt Hommes: “Voor een nieuw project, enkele jaren geleden, werden wij op een avond gebeld of onze verkeersmanager de volgende ochtend naar locatie kon komen. Daar ter plaatse bleken alle parkeervelden, met een capaciteit van rond de 5.000 voertuigen, niet bruikbaar te zijn. Doordat er al op lange termijn was nagedacht in ‘slecht weer’-scenario’s, en wij op dat moment snel konden schakelen, hebben we met extra personeel, bussen en verkeersmaatregelen de bezoeker alsnog een ontzettend mooi weekend laten beleven. De flexibiliteit die wij en alle andere betrokken organisaties op dat moment hebben laten zien, zorgt nog steeds voor een prachtige samenwerking.”

Digitalisering

Bij Brink Verkeer heeft de laatste jaren een modernisatieslag plaats gevonden. Van den Brink: “Vooral de manier van informatieoverdracht richting de medewerkers op de showdagen zelf is veel veranderd. Waar we in het verleden met een briefing voor de groep duidelijk maakte wat we van elkaar mogen verwachten, zijn we dit gaan digitaliseren en automatiseren. De collega’s kunnen nu via onze app op de meter nauwkeurig hun positie krijgen, postinstructie en visuele omschrijving allemaal direct op hun mobiel. Dit zorgt voor beter geïnstrueerde collega’s waardoor wij onze werkzaamheden nog beter kunnen uitvoeren.”

 

EBLIVE201807_brink