De Planning: een kijkje in de keuken van Brink Verkeer Infra


Niets is zo veranderlijk als het werk van een planner in de infra wereld. Projectaanvragen komen last-minute bij ons binnen. Vaak kan onze opdrachtgever hier ook niets aan doen, doordat werkzaamheden van onze verkeersregelaars en vakmannen BRL veelal moeilijk te plannen zijn. Bij Brink Verkeer vinden we het belangrijk om de klanten waarmee we samenwerken te ontzorgen. Wanneer de opdrachtgever bij ons een klus aanvraagt verzorgen wij deze van a tot z, oftewel na de aanvraag hoeft u zich er niet meer druk om te maken.

Na dat er een bevestiging van inplannen gemaild is, gaan onze planners aan het werk. Zij zorgen er voor dat alle informatie over meldlocatie, contactpersoon, werktijden en aantal verkeersregelaars en/of materialen in ons planningssysteem Poolmanager wordt ingevoerd. Er wordt gekeken welke competenties er voor deze klus nodig zijn, een verkeersregelaar op een kruising is namelijk een totaal ander karakter benodigd dan een gastheer/vrouw bij de ingang van een bouwlocatie of een afgesloten woonwijk. Hoe meer informatie we krijgen van over het project, hoe beter we kunnen plannen. Daarnaast zijn er naast de standaard certificaten van onze regelaars zoals de landelijke pas, vca en medewerker BRL ook soms project specifieke certificaten of toegangspassen nodig. Dit wordt allemaal in het systeem ingevoerd om een filter op de planlijst mogelijk te maken. De medewerkers die aan de opdrachteisen voldoen worden ingepland op basis van hoeveel ervaring zij al hebben met het project en reisafstand.

Zodra de verkeersregelaars of monteurs via hun app een melding hebben gekregen dat ze zijn ingepland, kunnen ze dit bevestigen in dezelfde app. Daarnaast bellen de planners ook vaak de medewerkers nog even om het geheel door te nemen. De opdrachtgevers kunnen dit gehele proces live volgen door in te loggen op het webgedeelte van deze app op: https://bv.poolmanager.mobi/ Hier ziet hij of zij welke informatie de medewerker krijgt op de opdrachtbon, welke tijden en locatie en ook de gegevens die nodig zijn voor derden inlening:

Om ervoor te zorgen dat we dezelfde collega’s op dezelfde klussen houden, vinden we het belangrijk om in contact te blijven met onze opdrachtgevers. Wekelijks bellen we vanuit Brink Verkeer naar de opdrachtgevers met de vraag of de klus goed verloopt en of er nog een verlenging aan zit te komen.  Zo kunnen we namelijk makkelijk schakelen door dezelfde collega’s erop in te plannen. Dit geeft voor alle partijen rust. De opdrachtgever weet wie er komt, de verkeersregelaar weet wat hem of haar te wachten en kan de planning verder met het verwerken van nieuwe aanvragen. Nadat een project is afgelopen vinden we het belangrijk om ook feedback te ontvangen. Wanneer we deze feedback hebben kunnen we dit namelijk weer meenemen in het proces.

Wilt u ook eens testen hoe onze planners onze verkeersregelaars op uw project plannen, neem dan direct contact met ons op!