Brink Verkeer in EB Live!


Van de vergunningsaanvraag met mobiliteitsplan tot aan het projectmanagement en de uitvoering, Brink Verkeer regelt het. En dat geldt ook voor de inrichting van de parkeercapaciteit, het busvervoer en de verkeersmaatregelen met parkeer- en verkeersregelaars. “We leveren kwaliteit en bekwame mensen, dat resulteert in goede naam en faam”, aldus managing partner Frank Hommes.

Of het nu gaat om een kleinschalig evenement, zoals een verjaardag van een lid van het koningshuis, of een meerdaags project met 100.000 bezoekers, elk event vereist een specifieke expertise. Brink Verkeer heeft die kennis en ervaring al meer dan tien jaar in huis. Passie voor het vak kreeg directeur-eigenaar Rudi van den Brink in het voorjaar van 2003, toen hij als student op de parkeerplaats van de Apenheul in Apeldoorn de bezoekersstromen ondersteunde. “Daar kreeg ik het virus te pakken, en na een aantal omzwervingen heb ik in 2005 de stoute schoenen aangetrokken. Mede op advies van mijn vader: ‘Heb je kritiek op anderen? Bewijs dan maar dat je het zelf beter kunt!’ En zo stapte ik in als leverancier van verkeersregelaars in de infratak, want daar was behoefte aan veilige werkplekken voor wegenbouwers. Toch hebben we events vanaf het begin niet uitgesloten en benaderden we heel brutaal Pinkpop, waar we met zo’n tien mensen zijn begonnen. Het begin van onze evenemententak, die dit jaar al zo’n tweehonderd projecten bedient.”

Fullservicebedrijf

Brink Verkeer heeft alle specialismes in huis en opereert als een fullservicebedrijf. “We staan voor ontzorgen, ook off-site, en beheren in feite alles buiten de hekken,” vertelt managing partner Frank Hommes. “We starten met een risicoanalyse vanuit een locatiebezoek en stellen vervolgens een passend mobiliteitsplan op, waarna we het vergunningstraject ingaan. Vervolgens hebben we overleg met de verscheidene diensten en staan we garant voor een vlekkeloze uitvoering voorafgaand, tijdens en na afloop van het event.”

Events vs. infra

“Evenementenmobiliteit is wel iets heel anders dan werken in de infra, het is een andere methodiek. Bij het laatste houd je rekening met de dagelijkse routine van mensen die van A naar B reizen; dat levert een heel andere houding van de bestuurder op dan bij events. Wanneer een bezoeker naar een event gaat, is hij zich bewust van het feit dat het er druk zal zijn, en is zijn perceptie heel anders. Naast de verschillen in doelgroepen die wij ‘direct’ bedienen, hebben we ook te maken met stakeholders zoals crew, artiesten, buurtbewoners en omliggende bedrijven. Daarom zijn onze medewerkers ons grootste kapitaal. Zij stellen onze doelgroepen centraal, en wij zorgen dat we goed met hen omgaan, de arbeidstijdenwet in acht houden en hun de juiste (interne) vakopleidingen en concrete briefings voor hun post bieden.” In totaal heeft Brink Verkeer zo’n 150 man in dienst, los van de flexibele schil die in de drukke maanden een stuk groter wordt. Het gaat dus goed met het bedrijf dat net tien kaarsjes heeft mogen uitblazen, maar hoe zien de komende jaren eruit? Van den Brink: “Ons product is heel goed, dus nu is het zaak dat we gecontroleerd groeien en onze kwaliteit bewaken. Iets waar we dagelijks mee bezig zijn en wat goed lukt, dankzij ons sterke en professionele team.”

Klik op onderstaande afbeelding om het artikel te downloaden